reklama

Môj Vietnam - part 1

Pred pár dňami som sa s ďalšími štyrmi ľuďmi vybral na 20 dní do Vietnamu. Je to viac dovolenka ako dobrodružstvo, ale rozhodne je s čím sa deliť, kultúrnych a iných zážitkov je na rozdávanie. Blog je rozdelený na časti pre prehladnosť/vhodné dávkovanie, je na vás ako ďaleko sa dostanete.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Už niekoľko rokov mám v sebe túžbu navštíviť niektorú ázijsku krajinu, na čele s Japonskom, Čínou a Thajskom. Tento rok sa mi to konečne podarilo, aj keď s pár kompromismi – cieľovou krajinou sa stal Vietnam a namiesto “backpackingu” s bratom, prípadne iným človekom do partie, skôr cestovaním ako oddychom na pláži, je z toho v podstate rodinná dovolenka o 5 členoch (ja, mladší brat s priateľkou, starší brat a náš otec). Napriek tejto drobnej zmene plánu, a možno práve vďaka nej, má tento výlet rozhodne čo ponúknuť. Veď môžete posúdiť sami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Už pred cestou sem som vedel, že chcem písať blog, hlavné otázniky boli či bude o čom a v akom jazyku. Tým, že angličtine sa aktívne venujem už roky a čítam takmer výhradne po anglicky často v angličtine aj rozmýšlam, najmä takto v cudzej krajine a preto aj keď som myslel na písanie tohto blogu veľa budúcich textov sa rodilo v hlave v angličine. Ako je vidieť, rozhodol som sa pre slovenčinu, predsalen som Slovák a píšem na slovenskom blogu, ale dopredu varujem, že možno v pár veciach skĺznem do angličtiny J

Plus často budem písať „na kolene“, takže sa dopredu ospravedlňujem za možné preklepy.

Tento prvý príspevok bude trochu netypický, taký viac analytický ako príbehový, viac v poznámkach ako súvislom článku. Je to jednoducho preto, lebo sa toho stihlo udiať pomerne veľa a písať o tom všetkom by natiahlo tento príspevok do nečitateľných dĺžok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže, toto je môj jún 2014 vo Vietame.

Ako sa sem dostať?

Veľmi ľahko, aj keď je to relatívne drahá záležitosť. Spiatočná letenka vás, podľa toho s akým predstihom si ju kúpite, výjde na 500 a viac eur, nás stála okolo 700 na osobu. Potom sú tu víza, ktoré pre Slováka nie je ťažké vybraviť – 60 eur. A očkovania, nepovinné, ale veľmi odporúčané – cca 200 eur. Samozrejme nejaké to poistenie, všetko to ubytovanie tu, presuny, strava, .... ale to už je viac individuálne podľa plánu cesty a peňazí, ktoré ste ochotní minúť.

Cesta sem

Prekvapivo príjemná a pocitovo krátka. Lietadlá Turkish airlines sú priestranné, pohodlné, ponúkajúce spôsoby zábavy (monitor na sedadle pred vami môže slúžiť ako obrazovka televízora s najnovšími filmami alebo monitor počítača s pomerne jednoduchými, ale stále zábavnými hrami), personálne veľmi príjemný a jedlo chutné. Navyše ma posadili vedľa mladej vietnamky, ktorá študuje vo Fínsku a ide na leto domov, takže som už cestou spoznával kultúru a ľudí cieľovej krajiny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stále cestujete cca 20 hodín, čo nie je nič príjemné, ale vďaka vyššie spomínanému a mojim spolupútnikom to ubehlo pomerne rýchlo.

Pavel Ondovčák

Pavel Ondovčák

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Už 5 rokov pôsobím v oblasti jazykového vzdelávania (pracujem pre Volis Academy - www.volis.sk), strávil som rok v USA a celkovo sa rád venujem jazykom i cestovaniu. Preto verím, že mám v tejto oblasti čo povedať, aj keď moje blogy nemajú byť len o tých dvoch témach. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu