reklama

Môj Vietnam - part 3

Pred pár dňami som sa so štyrmi blízkymi ľuďmi vybral na 20 dní do Vietnamu. Je to viac dovolenka ako dobrodružstvo, ale rozhodne je s čím sa deliť, kultúrnych a iných zážitkov je na rozdávanie. Blog je rozdelený na časti pre prehladnosť/vhodné dávkovanie, je na vás ako ďaleko sa dostanete.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Jedlo

Na vietnamskú kuchyňu som sa veľmi tešil. „Čínu“ mám rád a originál ázijská kuchyňa znela veľmi dobre. A nie som sklamaný. Najmä prvé dni keď nás brat, ktorý strávil v Ho Chi Mihne mesiac na IBM projekte, vodil po vybraných reštauráciách, kde sme sa učili jesť paličkami, objednali 6-7 jedál rôznych typov a a zdielali pochúťky ako žabie stehienka, krevetové rolky, rybu s hadiou hlavou, a samozrejme veľa naozaj chutnej ryže, rezancov a zeleniny.

Porcie nie sú také veľké ako na Slovensku, ale jedlo veľmi chutné kdekoľvek ho skúsite. Navyše aj v malých reštauráciách, ako je tá pri našom hoteli v Nha Trangu, nájdete bohatý výber exotiky – krokodíl, korytnačka, kobra, ježko, žrlok, už si len vybrať :)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zaial stále čakám na nejakú dobrú reštauráciu kde si dám Tom Yam polievku, od ktorej mám veľké očakávania.

Peniaze

Čo sa týka peňazí, ako som už naznačil, jedno euro je cca 30 000 miestnych Dongov. To znamená, že keď si zmeníte 200 eur, ešte mierna suma pri 20-tich dňoch tu, máte vo vrecku takmer 6 000 000, čo je svojím spôsobom veľmi príjemný pocit.

Fľaša vody (0,5 l) potom stojí 5-6000 (20 centov), jedlá sa pohybujú od 30 do 120 000 keď sa bavíme o tých bežných objednávkach, pivo 10-20 000 (podľa toho či v obchode alebo reštaurácii a type piva – Heineken jenoznačne dominuje zahraničným značkám, je všade, za ním sú domáce Tiger a Saigon), hotel nájdete od pár eur až po ceny vysoké aj na Európu, je len na vás čo uprednostníte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vysoké sumy vám občas dávajú pocit potreby šetrenia, ale keď si to prerátate na eurá vždy si uvedomíte aké je to tu lacné.

Počasie

Keďže ešte/už nie je sezóna s počasím by to mohlo byť lepšie. Prvé dni v Ho Chi Minhe sa podarili, slnko nám ukázalo svoju silu, ktorá je v kombinácii s ťažkým vzduchom pomerne únavná. Tu v Nha Trangu, pri mori, sme viac pod mrakom ako na slnku, ale svojím spôsobom je to príjemné, stále vás opaluje, nečelíte horúčavám a dá sa príjemne kúpať. Aj vďaka tomu bola táto zastávka taká oddychová, prechod medzi pochodením ulíc veľkého Ho Chi Mihnu za 2 dni cez prespaté dni a pohodové prechádzky tu k snáď naozaj slnečnému a dovolenkovému Da Nangu, kam sa čoskoro vyberieme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Názvy

Jednou z vecí, ktoré sa nedá nepostrehnúť sú svojské anglické názvy, či už ide o lieky – Coldflu by mal byť naozaj univerzálny a kvapky do očí Eyelight musia byť noazaj kvalitné. Čo sa týka reštaurácií, najviac sa mi páčila Same same but cheaper a o pár ulíc ďalej Same same but different. Aj medzi názvami hotelov sa nájdu perly, aj keď si na žiadnu teraz nespomínam.

A pobehuje tu taký zlatý malý psík oblečený v „svetríku“ značky Adidog, na ktorom sú ako symbol 4 kosti rastúcej veľkosti.

Ja vo Vietname

Pred odchodom som laboroval s nedoliečeným kolenom po artroskopii, čo bol môj najväčší otáznik odchodu. Keď som predsalen šiel, môj šéf mi povedal, že je mu jasné, že sa mi tu niečo stane, jednoducho som ten typ, teraz len dúfať, že nepôjde o nič vážne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ešte v lietadle som cítil, že na mňa lezie poriadne prechladnutie. Posledné dni v práci boli náročné, málo som spal aj jedol a keď telo mohlo konečne vypnúť rozhodlo sa naozaj vypnúť a nechalo vírus nech si úraduje. Pri recyklovanom vzduchu v lietadlách a v krajine, kde ste buď na 40-stupňových horúčavách vonku alebo v klimatizovaných miestnostiach dnu je rýchlo sa striasť choroby takmer nemožné, ale postupne sa mi to darí.

Tuším hneď druhý deň sme šli z trhoviska a ja som rozprával Veronike ako som zjednával cenu peňaženky (oh, mimochodom s malým preklepom v mene značky, ktorý som si všimol neskôr), nepozeral sa pred seba a narazil tvárou do vysiacej tyče, ktorá pridržiavala markízu nad jedným zo stánkov. Asi polcentimetrovú krvavú ranu na nose doliečujem doteraz a som vďačný, že som sa stihol otočiť a nenarazil okom, od čoho som nebol ďaleko.

Na tretí deň som si všimol, že mám chrbát posiaty drobnými pupienkami – pravdepodbne alergiká reakcia na niektoré z jedál. Nasledovala návšteva doktora, aj vďaka akčnosti staršieho brata, kde mi v pomerne komunisticky pôsobiacej starej nemocnini vzali krv i vzorku exému, na druhý deň dali antibiotiká, probiotiká, tuším antialergiká (ak také slovo existuje) a niečo čím to treba potierať. Samozrejme, dočasne bez priameho slnka a vody, ideálna dovolenka pri mori :)

Tu mi nedá nespomenúť veľmi ústretový a profesionány prístup doktor, i jeho dobrú angličtinu, ktorá celú situáciu uľahčila.

A musím zaklopať, odvtedy sa mi nič nestalo, aj keď ako skupinu už sa nás snažila pribrzdiť bolesť hrdla, krvavé otlaky na nohách aj prvé hnačky, napriek množstvu domácej, ktorú poctivo pijeme. Ale ideme ďalej, snáď sme si všetko zlé vybrali počas prvých dní a nikomu už sa nič zlé nestane.

Zážitky

Už len chodiť po uliciach mesta, sledovať pracovitosť a svojský spôsob života miestnych ľudí je zážitok. V Ho Chi Minhe sme videli bývalý prezidentský palác a pozreli sa zo 49. poschodia jedného z mnohých mrakodrapov tu (nádherný výhľad na mesto). Jedli sme na lodi, v príjemných, drahších reštauráciách i v drobných „garážach“. Ochutnali sme množstvo jedál, ku ktorým by som sa na Slovensku nedostal a plánujem ochutnávať ďalšie.

Po 2 dňoch v Ho Chi Mihne a 4 v Nha Trangu sa čoskoro presúvame do Da Nangu, vyššie, bližsie k rovníku, vraj populárnejšie a krajšie pláže, tak som zvedavý.

Cestovanie

Presuny vrámci mesta zatiaľ boli vždy hlavne peši, ale oplatia sa taxíky, ktorých cena je v desaťtisícoch dongov, ale reálne sú to aj na vačšie vzdialenosti 3-4 eurá. Treba si dať pozor s kým idete, sú tu „poctivé“ taxislužby s txametrom a všetkým, ale aj tí, čo vám dopredu povedia cenu podľa destinácie, najmä keď ste práve vystúpili s batožinou z vlaku. Cestu vám vždy ozvláštňuje obrovské množstvo mopedov na cestách a zdanlivo chaotická premávka ignorujúca pruhy a často i smer jazdy.

Cestovanie vlakom mi pripomenulo moju nedávnu cestu na ukrajinskú svadbu – zúžený priestor (viac ako v tom vlaku vtedy), ale podobne družná atmosféra, rozhovory dlho do noci podporované alkoholom a prekvapivo pohodlný spánok. Trochu sme sa obávali dlhých ciest vlakom, ale jednu máme za sebou a tá šla skvele, takže sa už vcelku teším na tú ďalšiu.

Ubytovanie

Posledlná kapitola na dnes, potom už sa budem snažiť zachytávať zážitky jednotlivých dní. A byť stručnejší :) V Ho Chi Mihne sme bývali v malom, príjemnom hotelíku neďaleko centra. Veľká posteľ, telka, vlastná sprcha, všetko čo sme potrebovali.

Tu v Nha Trangu sme si objednali trochu lepší hotel – vačšie izby, ktoré ale prekvapili polopriesvitným sklom predelujúcim izbu od sprchy s WC (celkom romantika ak ste tu s priateľkou, už menej keď zdieľate izbu s otcom a bratom). Najlepšou časťou hotela je strecha s bazénom a lehátkami, kde trávime viac času ako na pláži. Už sme si tu užili i jednu neskorú večeru pod holým nebom s výhľadom na pláž – the life!

Najbližšiu určite už aj s fotkmi, prípadne ich doplním do článkov ak bude čas.

Pavel Ondovčák

Pavel Ondovčák

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Už 5 rokov pôsobím v oblasti jazykového vzdelávania (pracujem pre Volis Academy - www.volis.sk), strávil som rok v USA a celkovo sa rád venujem jazykom i cestovaniu. Preto verím, že mám v tejto oblasti čo povedať, aj keď moje blogy nemajú byť len o tých dvoch témach. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu