reklama

Vietnam v obraze

V júni tohto roku som aj s rodinou strávil 3 týždne vo Vietname. Počas tejto dovolenky sme videli Ho Chi Minh, Nha Trang, Da Nang, Hoi An a Hanoi. O pobyte som napísal pár blogov a sľúbil, že neskôr pripojím fotografie. Teraz sa (oneskorene) vraciam k sľúbenému.  Ide skôr o úsmevný pohľad na drobné zvláštnosti tejto krajiny, ktoré zaujali či potešili, ako prehľad jej historických pamiatok a turistických miest.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Ja som vysoký, takže ten rozdiel je ešte viditelnejší, ale myslím, že z fotky máte dobrú predstavu ako o ich výške tak o kráse ich úsmevu.

 Hotel Phu Thinh (z ktorého je aj predošlá fotka) v Hoi Ane bol určite najkrajším hotelom celej dovolenky. Skvelí zamestnanci, krásny čistý hotel (aj vrátane drobných jašteričiek na oknách v chodbách hotela), každodenná cesta na mopede k moru alebo pohoda u bazénu, tá najdovolenkovejšia časť dovolenky.

 A vždy keď ste sa vrátili na izbu čakal vás nový príbeh na dobrú noc, previazaný kúskom šnúrky, vždy spojený s históriou a legendami Vietnamu. Drobnosť, ktorá vždy potešila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Cena piva veľmi závisí od toho kde ho kupujete, ale v princípe sa hýbala niekde medzi 40 centami a eurom. A potom bola malá reštaurácia cez cestu od nášho hotela, kde mali Fresh beer, necelé 2,5 dl, za 3000 dongov, čo je v prepočte cca 10 centov. Objednávali sme si ich po 3-4 a nové keď ešte 2 boli na stole :)

 Súčastne išlo o miesto, kde som mal najlepšie Chicken noodles za celé 3 týždne, rozhodne odporúčam.

 Hneď veďla vyššie spomínanej reštaurácie je stánok (ťažko ho nazvať budovou), kde vám ušijú naozaj kvalitný oblek na mieru. Dal som sa na to ja i brat a obaja sme spokojní. Aj s vestou a košeľou ma oblek vyšiel na 120 dolárov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Barber (holič) bol niekedy schopný vykonávať základné chirurgické zákroky a celkovo pomôcť viac ako s dĺžkou vlasov. Na Slovensku som sa s tým už nestretol, vo Vietname áno. Ku strihaniu a holeniu som dostal i čistenie uší. Otázkou ostáva, či je táto služba automaticky ponúkaná každému alebo len tým, ktorí to potrebujú :)

 V mestách často narazíte na podobné stánky. Bagety, ktoré pripravia priamo pred vami - horúce maslo, praženica, slanina, zelenina, jednoduché, ale veľmi chutné.

 Tento stánok bol asi minútu od nášho Phu Thinh hotela (nie ťažké meno na zapamatanie:)), holič také 3 minúty, ďalšie 2 spomínané veci cez cestu. Ak sa chystáte do Vietnamu, naplánujte si aj Hoi An, ideálne spomínaný hotel, neoľutujete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz k tým zvláštnostiam, aj keď verím, že konkrétne takýto batoh by ste objavili aj inde. 

 Čo sa týka výrobkov tváriacich sa značkovo vyhráva elektronika - sluchátka, repráky a podobné veci. Mám doma Dr. Dre Beats ze 8 dolárov :)

 V ostrovnom zábavnom parku Vinpearl, ktorý je len krátku cestu lanovkou nad morom od Nha Trangu. Krásny park, kde sme síce nestihli vodné dráhy, ale boli v pôsobivom vodnom parku, na show s delfínmi, zažili sme karneval, 4D kino a v ponuke boli i kolotoče a svojská horská dráha. 

 Podobne ako na veľa iných miestach na svete, zákaz fajčiť na košoch veľmi nefungoval :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Vstup do herne vo Vinpearl, kde máte vrámci vstupného na ostrov všetky herné automaty zadarmo a nájdete tam naozaj všetko - hádzanie na koš, Mortal Kombat, strieľačky, športové hry, simulátory jazdy na motorke, v aute, ....., jednoducho sen každého malého chlapca. Len ten Batman čo stráži vchod nie je úplne od Nolana.

 Reštaurácia v Hoi Ane, ktorú (takmer) každý rok v čase daždov zaplaví voda. Na stene vidíte ako vysoko voda dosiahla počas jednotlivých rokov i s dátumom/mesiacom. Viete si predstaviť žiť a podnikať v oblasti, kde počítate s tým, že vás každy rok-dva zatopí voda a že jej výška pravdepodobne dosiahne 1,5 metra a viac? Ja nie.

 Doprava je samostatnou kapitolou, hlavne vrámci miest, kde vás more mopedov obchádza kým vy sa pomalými krokmi snažíte prejsť na druhú stranu cesty (niečo, na čo si veľmi rýchlo zvyknete). Tu zachytený odvážlivec, ktorý v protismere čaká na zelenú z druhej strany. Na správnej strane semaforu pritom bolo snáď 50 čakateľov.

 Letenka na vnútroštátny let sa podobá bločku v obchode, čo celkom pobavilo. Potom som si spomenul na naše vytlačené, na 4x zložené Ryanair A4-kové letenky a ten rozdiel už nebol až taký veľký.

 Cesta vlakom je samostatným zážitkom, aj keď to mohlo byť najmä našim poctivým pitným režimom. A osluha v jedálenskom vozni na tom zrejme bola podobne (aj keď si to neviem predstaviť), fotené cca o 10ej ráno.

 Nájdené v jednom malom obchodíku tuším v Hoi Ane. Nápoj sa volá Bird's nest, alebo Vtáčie hniezdo a podľa popisu ide o nápoj s "prírodnou chuťou vtáčieho hniezda". Odpil som si len raz, veľmi svojská chuť, treba zažiť, netreba to preháňať :)

Ha Long Bay
Ha Long Bay 

 A trochu (z množstva) krásy Vietnamu na záver - Ha Long Bay, jeden z Nových siedmich divov prírody. Nevidel som toho zďaleka toľko, aby som mohol porovnávať, ale je to naozaj jedinečné miesto.

Pavel Ondovčák

Pavel Ondovčák

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Už 5 rokov pôsobím v oblasti jazykového vzdelávania (pracujem pre Volis Academy - www.volis.sk), strávil som rok v USA a celkovo sa rád venujem jazykom i cestovaniu. Preto verím, že mám v tejto oblasti čo povedať, aj keď moje blogy nemajú byť len o tých dvoch témach. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu