reklama

Plastika kolena - deň operácie

Je druhý deň večer a ja ležím na lôžku, drenážou vedúcou z kolena pod posteľ mi ešte miestami odteká krv, z ruky mi pred chvíľou odpojili prídel látky proti bolesti a rozmýšľam či tento blog poňat viac ako opis toho čo sa stalo alebo sa len vyjadriť k mojím pocitom a stavu po operácii, ale asi to skončí kombináciou oboch.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Mal som to šťastie a šiel som na sál prvý, hneď o 8 ráno. Všetci (alebo takmer všetci) to poznáte – po svojich/na posteli (podľa zranenia) do predoperačnej sály, vyzliecť sa, obliecť si „zásteru“, lahnuť a chvíľu počkať. Potom krátky rozhovor s anesteziológom alebo –žkou (ako v mojom prípade) a môže sa ísť na sál. Tam opať ľahnúť, ihla do žily na ruke a do nej nejaký oblbovák, pár ďalších otázok, kyslík na ústa a potom už si uvedomíte, že ste zaspali a máte to za sebou až na pooperačke. Tak to bolo v tomto prípade. Keď mi robili meniskus pred pár mesiacmi dostal som nejakú tabletku ešte vrámci čakania a cestu na sál si nepamätám. Nehovorím, že jedno je lepšie ako druhé, skôr chcem zdôrazniť, že nie každá operácia je rovnaká, i keď v oboch išlo o zákrok na kolene.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Keď práve neležím v nemocnice pracujem v jazykovej škole a veľkou súčasťou mojej práce je nábor nových lektorov a ďalšia práca s nimi. Keď ich posielate na prvé hodiny vždy je to trochu neisté, či sa prejavia aj v reálnej hodine tak dobre ako počas školení, na nič nezabudnú, ľudia budú spokojní a hodina sa im bude páčiť.

 O to bolo vtipnejšie zistiť, že moja dnešná anestezioložka je ešte len začína (ak to môžete povedať o niekom, kto má za sebou roky špecializovanej školy a ďalšie mesiace pozorovaní) a počúvať jej rozhovor s jej „školiteľkou“ pár minút pred operáciou – „Ako pána plánuješ uspať? Akú veľkú dávku by si mu dala? Aj ja by som to spravila takto, dobre.“ Mne osobne to prišlo milé až vtipné, nijako to neovplyvnilo moju dôveru v to, že všetko dobre dopadne a treba povedať, že dopadlo. Zobudil som sa o necelé 2 hodiny neskôr, trochu grogy (samozrejme), ale bez bolesti hlavy alebo pocitu zvracania, takže moje prvé Ďakujem ide tomuto tímu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Druhé smeruje Dr. Malinovskému, ktorý ma operoval a aspoň podľa prvých pocitov (a správ) spravil skvelú prácu. Vraj sme sa i rozprávali po operácii, ale bohužiaľ, nepamatám si ani ako vchádza do operačnej sály. Tretie všetkým sestričkám, doktorom a pomocným silám tu na 4. poschodí za ústretovosť, profesionalitu a celkovo veľmi dobre odvedenú prácu. Nič z toho nie je motivované faktom, že viem, že je medzi nimi i čitateľka môjho blogu :)

 Aby som nezabudol, veľká vďaka ide MUDr. Petrovi Jackovi za všetky vyšetrenia, artroskopiu a pomoc vo všetkých krokoch tohto procesu.

 Ale späť k tomu hlavnému – pocity po operácii – prekvapivo dobré! Samozrejme, je tu diskomfort a je tu bolesť, ale to prvé sa dalo očakávať (prvý priznám, že stráviť deň v posteli nie je niečo čo by mi vadilo, ale nie keď musíte) a druhé úspešne tlmia pravidelné dávky stekajúce do žily. Až tak, že mám pocit, že by som to zvládol aj bez nich. Nohou zatiaľ vôbec nehýbem, takže uvidíme čo príde ráno a neskôr pri vyberaní drenáže (na nejakom blogu či fóre som čítal, že mám očakávať pocit svrbenia, čo sa mi nechce veriť, ale uvidíme), ale skôr som zvedavý na blížiace sa pocity, prvú cestu do kúpelne a rehabilitáciu ako že by som sa obával bolesti a komplikácií.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Aj na základe prečítaných fór i skúseností mladšieho brata spred pár rokov mám pocit, že medicína ide tým správnym smerom, zákroky sú menej invezívne a zotavovanie o to ľahšie a rýchlejšie. Ale nemal by som chváliť deň pred večerom a plne si uvedomujem aká dlhá je cesta k plnému zotaveniu.

 A držím palce všetkým, ktorých operácia ešte len čaká alebo už sú na ceste späť k plnému zdraviu.

Pavel Ondovčák

Pavel Ondovčák

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Už 5 rokov pôsobím v oblasti jazykového vzdelávania (pracujem pre Volis Academy - www.volis.sk), strávil som rok v USA a celkovo sa rád venujem jazykom i cestovaniu. Preto verím, že mám v tejto oblasti čo povedať, aj keď moje blogy nemajú byť len o tých dvoch témach. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu